Ministerstvo zdravotnictví ve spolupráci s Unií zaměstnavatelských svazů spustilo dlouhodobou kampaň „Studuj zdrávku“ na podporu zviditelnění nelékařských zdravotnických profesí, vzdělávání v těchto oborech a zvýšení jejich prestiže. Cílem kampaně je přilákat mladé lidi ke studiu středních a vyšších odborných zdravotnických škol a k práci ve zdravotnictví.
České zdravotnictví čelí neutěšené personální situaci a zejména v oblasti nelékařského personálu se potýká s nedostatkem pracovníků. Ministerstvo zdravotnictví se proto zaměřuje nejen na opatření, které stávající zdravotníky v systému udrží, ale snaží se také vyvíjet aktivity, jak do oboru přilákat mladé lidi. A právě o tom je společná kampaň ministerstva a zaměstnavatelů. „Nelékařský personál hraje ve zdravotnictví absolutně klíčovou roli. Proto jsme se rozhodli spojit síly se zaměstnavateli a rozjet kampaň, která do nelékařských oborů přiláká nové lidi. Současně chceme těmto profesím vrátit ztracenou prestiž, kterou si neoddiskutovatelně zaslouží,“ uvedl ministr zdravotnictví Adam Vojtěch. Kampaň se zaměřuje na propagaci profese všeobecné sestry, zdravotnického záchranáře a farmaceutického asistenta a vyzdvihuje pozitiva této práce. „Práce ve zdravotnictví není pro každého, vyžaduje velkou dávku odvahy a odhodlání, ale je to práce velmi stabilní a dnes již i dobře ohodnocená, kde je nulová nezaměstnanost. Věřím, že tato kampaň pomůže nejen přilákat mladé lidi do oboru, ale také bořit mýty o zdravotnictví,“ uvedl prezident UZS Jiří Horecký.
Hlavním heslem kampaně je „Moje výzva, moje poslání“. S ohledem na primární cílovou skupinu, k níž patří zejména studenti posledních ročníků základních škol, je vizuální identita kampaně spojena s hashtagem. „V současné době jsou jasným trendem sociální sítě, tam jsou mladí lidé, na které chceme zapůsobit. Logo jsme proto spojili s hashtagem, který mladí běžně využívají a spojují ho s tím, co aktuálně dělají nebo kde jsou. Věříme, že by si ho mohli oblíbit,“ vysvětlil ministr logo kampaně #studujzdravku. Větší část kampaně se proto bude odehrávat na sociálních sítích, a to na Facebooku, Instagramu a Youtube. S cílem maximálně mezi mladými šířit výzvu Studuj zdrávku byla dnešním dnem také spuštěna soutěž. Zúčastnit se jí mohou studenti nebo absolventi zdravotnických škol, když natočí krátké (20–40 s) video, ve kterém odpoví na otázku „proč studovat zdrávku?“. Video pak stačí jednoduše zaslat na email soutez@studujzdravku.cz. Soutěžní videa budou umístěna na sociální sítě kampaně a vyhraje ten, kdo nasbírá nejvíce lajků. Vyhlášení výsledků a předání cen proběhne 7. listopadu na konferenci Zdravotnictví.
Páteří celého projektu jsou motivační spoty s osobnostmi českého zdravotnictví, které popisují důležitost a nepostradatelnost jednotlivých nelékařských oborů pro fungování celého systému. Navazují na ně profilové spoty, které zajímavou formou představují, co všechno profese sestry, záchranáře a farmaceutického asistenta obnáší a v čem jsou zajímavé. Připravují se také krátké medailonky nemocnic jako největších zaměstnavatelů ve zdravotnictví a rovněž zdravotnických škol. Kromě toho se kampaň Studuj zdrávku objeví na spřízněných akcích (Run for Help, Blesk Ordinace) a na podzim se bude prezentovat na studijním veletrhu Gaudeamus. Ve druhé fázi od října tohoto roku Ministerstvo zdravotnictví společně s Unií zaměstnavatelských svazů vyrazí za studenty do terénu a uspořádá roadshow po republice. V nejdůležitější fázi kampaně, před termínem přijímacích zkoušek na střední školy, poběží v 26 kinech krátké kinoteasery.
Veškeré informace o kampani naleznete na stránkách www.studujzdravku.cz.
S pozdravem,
Ing. Gabriela ŠTĚPANYOVÁ
ředitelka Odboru komunikace s veřejností
Ministerstvo zdravotnictví České republiky
Palackého náměstí 4, 128 01 Praha 2
gsm: +420 725 590 276
telefon: +420 224 972 167
e-mail: gabriela.stepanyova@mzcr.cz